fredag 27. april 2012

Pain au chocolat.

Kan ikke si annet enn Mmmmm.
Spiste endel av disse franske herlighetene når vi var
i frankrike på ferie for noen år siden,
i sommer vender vi tilbake til den franske riviera,
åh som jeg gleder meg.


Disse er veldig kjappe å lage selv, perfekt hvis du får besøk
og har liten tid til å lage noe, i tillegg smaker de kjempegodt.


Slik ser de ut før de settes i ovnen.


Stettfatet har jeg laget av en tallerk fra figgjo
som jeg har fått av svigermor og en gammel kaffekopp
kjøpt på gjenbruen.

Til Pain au chocolat trenger du:

- Butterdeig
- Nugatti eller nutella.
- Hakka mørk sjokolade.

- Egg til pensling.
- Hakka pecannøtter.

-Alt du trenger å gjør er å rulle ut butterdeigen,
skjære den i ønsket størrelse,
mine er rektangel på 5x10 cm.
- Smør nugatti/nutella på 1/2 av alle rektangelene, strø
sjokolade oppå nugatti/nutellaen.
- Rull dem sammen og legg dem på et brett med bakepapir.
- Pensl med egg og dryss på hakka nøtter.
- Stek dem på varmluft på 160 grader i ca 20 min.

Ønsker dere en fin helg:)
Klem

12 kommentarer:

  1. Dette er snadder !
    Ha over litt lønnesirrup mmmm ;)
    Utrolig kult stettfat, denne ideen tror jeg jeg låner :)

    God helg !
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Du, kan ikke vi gjøre en avtale? Om at jeg kan komme til deg og spise? Spise og spise alt det gode du lager. Jeg sier bare NAM NAM! Dette må prøves ut. :)

    Ha en fin helg, Hildemor! Klemmer fra meg.

    SvarSlett
  3. Mmmm - dette såg veldig godt ut! Eg spiste pain au chocolat kvar fredag når eg budde i Sveits, eg har jammen sakna det, men du vett, no kan eg jo laga sjølv :) Weh!

    God helg, Hilde!

    Klem Eli

    SvarSlett
  4. naammm... elsker pain au choclat! Men trodde det var mye mer innviklet enn dette ;) Takk for tipset!
    God helg til deg :)
    klem

    SvarSlett
  5. Å, det så godt ut! Og så morsomt fatet ditt var :)
    God helg!

    SvarSlett
  6. Oh my God! Jeg sier hallo valk nr 3... hihi!

    Ønsker deg og dine en fabelaktig helg.
    Håper alt er godt.

    Stor klem og ett varmt smil
    Maia

    SvarSlett
  7. Nam!! Jeg har prøvet noe lignende, men jeg smeltet 70% sjokolade istedet for å bruke nugatti. Ble godt det også. Skal prøve med nugatti også, kan tenke meg det er nydelig.

    SvarSlett
  8. Denne skal jeg definitiv ta vare på.
    Frøya på snart 9 og jeg hadde en jentetur til
    Nice for et par år siden. Dette var favoritten :)

    Takk for oppskrift!
    Siw

    SvarSlett
  9. Du altså... lager så mye godt!
    Og heldig er jeg som kjenner deg og får smake hi, hi.

    Hurra for at du kommer på treffet ;)
    Ta med noe hvis du føler for det...

    Travle tider her også, så dårlig på å kommentere.
    Men sånn er det jo bare innimellom!
    Nyt helgen videre.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  10. Mmmm....dette såg godt ut. Eg har aldri vore i Frankrike faktisk, men fekk jo nesten lyst til å reise dit no. ;)
    Tusen takk for oppskrift, den må prøvast ein gong. Ønskjer deg ein fin søndag.

    SvarSlett
  11. Mmmm disse har jeg bare smakt ferdigkjøpte, og de er supergode:)
    Når de er såå enkle å lage, må jeg teste:)
    nam nam... farlig når en er gravid og stadig sulten ;)

    Klem Lise

    SvarSlett
  12. nam - disse så gode ut!!
    kjenner jeg må kjøpe inn butterdeig.....

    nydelig fat også!!

    Klem Vivian

    SvarSlett